2 reaktioner på ”Sabbaths syrener

  1. Karin maj 27, 2024 / 1:51 e m

    Nu har jag läst inläggen om Sabbats syrener och blir nästan lite skamsen. Jag bodde ju där, mitt emot Sabbatsbergsområdet. Kanske rentav i ”tråkhuset”! Och jag utforskade aldrig området på andra sidan gatan, så jag hade ingen aning om att dessa hus finns där. Möjligen kan jag ursäkta mig med att det var under småbarnsåren – men nej, det hade ju varit en spännande trakt att utforska även med småbarn. Måste ta mig dit och kolla vad vi missade!

    Gilla

    • Gabrielle maj 27, 2024 / 7:24 e m

      Förstår att det kan vara så. Småbarnsåren och flera år till bodde vi i Birkastan. Karlbergsparken och Vasaparken var ”våra” parker. Så det här Sabbatsbergsområdet med de gamla byggnaderna upptäckte jag mycket senare, jag med!

      Gilla

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.