Scilla

Den lilla blå blomman som jag minns sen långt tillbaka. Alltid den här tiden om året går jag en sväng förbi Observatoriekullen då och då för att kolla hur mycket blått det hunnit bli på sluttningen. Den sprider sig glatt, den lilla blomman, och jag tror vi är många som tycker om den. Även om den kanske inte anses lika fiiiiin som blåsippan…

Scilla i snö kan man få se hos Peter Englund .

Andra bloggar om: , , , , ,

8 reaktioner på ”Scilla

  1. Björn Nilsson april 15, 2008 / 4:14 e m

    Den lille gynnaren sprider sig som ett ogräs, men eftersom den är så tidigt ute tror jag inte det stör och konkurrerar ut andra växter. I Högalidsparken finns också fina härligt blå mattor nu. Och ser man en gräsmatta med scilla, vårlök och kanske svalört blandade blir det verkligen så man känner sig svensk med de blåa och gula färgerna! Vackert!

    Gilla

  2. Gabrielle april 15, 2008 / 8:00 e m

    Björn:
    Jag kollade just in scillan i Högalidsparken – i din blogg alltså, inte i verkligheten. Visst är det vackert. I ”min” sluttning växer en och annan påsklilja och svenskar till det lite.

    Gilla

  3. Anna april 18, 2008 / 3:05 e m

    Härligt blommande! Härlig bild! Ser fram emot kungsträdgårdska körsbärsblommor. Any minute, now!

    Gilla

  4. Gabrielle april 20, 2008 / 10:26 f m

    Peter:
    Jag har alltid tyckt om den lilla Scillan.
    Vad fint du har det! Det var minsann inte bara Scilla där.

    Gilla

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.