Dags för dubbar

Gick en sväng på Norr Mälarstrand i dag och fick se stor del av Riddarfjärden frusen och människor som promenerade där eller åkte långfärdsskridskor. Mot Södermalm till fanns en ränna.

För många år sen – långt innan de stora byggena vid Slussen startade – var det en sån här riktig kanonvinter och jag promenerade runt Kungsholmen. Dubbar runt halsen. Jag hade inte vågat mig på att gå där om det inte varit så att många andra var ute i samma ärende. Vid andra tillfällen har jag knatat på Brunnsvikens is om man plogat upp en bana där.

Men mitt härligaste ispromenadminne från senare år är från vintern 2022 då vi gick ut till Sandskär och den gamla sommarstugan. Några bilder från det kan du se på min hälsingeblogg här och här.

Om människorna på bilden från Riddarfjärden hade dubbar vet jag inte.

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.