Brunnsviken vid och på

Ja, det var en fantastiskt fin vinterdag i dag. Det var väl 9-10 minus så där. Kom ut lite sent så solen sjönk neråt allt mer medan jag gick. Många hade långfärdsskridskor och bytte om på isen. Väskor med vinterkängor lämnades därute för ombyte efteråt. Glada hundar sprang lösa och skuttade omkring i den gnistrande snön. Några skridskor hade jag inte själv men eftersom det var ett tunt lager snö på isen gick det bra att gå där. Och som vanligt numera hade jag en stav i handen.
Jag åkte skridskor mycket som barn, då på Gamla IP bakom kyrkan i Söderhamn. Det kan du läsa om på min hälsingeblogg Arundo här.

En reaktion på ”Brunnsviken vid och på

  1. Toola Gabrielle Björnstrand januari 20, 2024 / 3:35 e m

    Fina bilder, Gabrielle, och kul att se sina gamla environger i bästa ljuset. Där har man gått, och åkt skridskor och simmat. En av de bästa platserna att bo på, i Stockholm. Här har vi också haft sol och cirka10 gr kallare. Jag trivs.

    Gillad av 1 person

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.