Inte frysa!

Dagens cykeltur blev en innerstadstur. Jag läste i DN om en stolpe på söder som fått en ”tröja” på sig och fick för mig att jag skulle dit. Det är på Katarina Bangata på söder i Stockholm.

I artikeln nämner man en rörelse i Houston, Texas, som heter Knitta. Dom som är med där tar halvfärdiga stickningar eller stickar nya alster och sätter på stolpar, handtag, parkeringsmätare osv ute på stan. Är nåt liknande på gång här också, tro?

dscn2625_copy5.jpg

Efter rondellhundarna kommer kanske stickningar. Jag spanade förgäves efter fler på stan men den här var den enda jag såg.

Tänk om jag en dag får se nya tigerspår på stan i form av tigerstickning…

Om jag inte var så dålig på att sticka kanske jag skulle fixa en själv.


En reaktion på ”Inte frysa!

  1. Matildas fikarum maj 6, 2007 / 10:32 f m

    Det ser så rent och prydligt ut. Jag saknar Stockholmska grusgångar!

    Gilla

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.